lördag, mars 30, 2013

Längtan efter grönt

Trodde inte jag var en av de som börjar vilja att det hastar mot vår och att det blir grönt.Är ganska nöjd när vädret följer sin egen takt och vintern är kvar ett tag. Även om tanken att kunna sitta ute och spinna och sticka är lockande. Men börjar misstänka att mitt undermedvetna vill något helt annat.
För när jag idag åkte en tur till ateljén för att tejpa banderoller och fota garnerna jag färgade i torsdag kunde jag inte annat än konstatera ett mönster. Och det mönstret var grönt. Grönt sockgarn i hela 4 olika nyanser. Grönt 2-trådigt ullgarn, det ovan som jag kallar Skogstjärn. Betyder detta att mitt undermedvetna vill ha vår och grönt gräs och löv på träden nu?

I didn´t think I was a person that wanted the spring to hurry on. But my subconcious seems to want the warmth and all the green to come. Because when I today went to the studio to pack and photograph the yarn I dyed thursday I discovered a pattern. And that pattern was green. Green sockyarn (or to be precisely, 4 shades of green sock yarn) and green 2-ply (the one above). so I guess that means that the subconcious part of me wants it to get warm and green outside instead of the -9 it was this morning.

Inga kommentarer: