lördag, mars 23, 2013

Lördag morgon

Den nästan obligatoriska lördagmorgon-dammsugningen är nu avklarad, vilket betyder att nu får jag leka med vad jag vill!
Imorgon är det påskmarknad i Olofsfors, så en del av dagens lek kommer med stor säkerhet bestå av att packa bilen full med allt som ska med. Och sedan åka och handla mat. Och sedan leka?
Mitt pågående projekt just nu är spetsmuddar i handspunnet garn men de är inte fotade än så ni får hålla till godo med ett par lovikkavantar som min snälla mamma provstickade upp åt mig för några veckor sedan. Garnet är ett handfärgat lovikkagarn jag färgat själv.

Saturday morning and the traditional saturday morning vacuuming is done, wchich means now I get to play with anything I want to!
Tomorrow I am going to the eastern market at Olofsfors, for which I am one of the organizers. So some of the playing today will consist of packing the car and preparing the last things.
The mittens in the photos is a pair of lovikka mittens knitted by my own handdyed lovikka yarn. And with my mum as the test knitter. The yarn is available at www.limmo-design.se

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Unknown sa...

Vilket käckert garn har du det nu eller kommer det. Önskar dig Lycka till på rolig påskmarknad. Ha det mysigt kram Beijan

Lillemor Elfgren sa...

Tack Berit! Jo jag har några härvor färdigt av garnet, funderar just nu om jag ska färga några fler färger under påsken, blir ju många dagar då som kan tillbringas i ateljen.