fredag, mars 29, 2013

Glad påsk!

Glad påsk på er allihopa! Hör och häpna, jag är ledig över påsken! Med undantag av ett stickkafé på jobbet på Västerbottens museum på söndag kl 14, men det räknar jag knappt.
 Tjuvstartade påskledigheten redan igår på skärtorsdagen. Istället för att jobba halvdag bjöd jag mig själv på en heldag i ateljén och tog ut lite komptimmar. Och frossade i färgning och tvätt av en riktigt trevlig finullskorsning.
Hade som ambition att färga påskgult men det blev mest gröna toner. Dock ett tvåtrådigt i rödorange som ska bli väldigt spännande att se när det torkat och jag åker dit igen imorgon.

Happy easter everyone! I am (almost) having vacation for the whole weekend. Because working with a knitting café hardly counts does it?
I started already yesterday, instead of working half day I treated myself with a whole day in the studio. Dyeing, washing a really nice finull crossbreed and just moving things around.

Inga kommentarer: