tisdag, mars 26, 2013

På påskmarknad

I söndags var det dags för påskmarknad vid Olofsfors bruk. Tack vare Mona Prestele, som bland annat driver kafé anno 1762, har vi nu kommit igång med påskmarknader i Umeåregionen. I Tyskland som hon kommer ifrån finns en helt annan tradition av att ha påskmarknad än vad vi har här uppe.
Lanolinkräm, det borde väl vara något för mig? Försäljaren bredvid mig sålde bland annat den här. Tyvärr lyckades jag glömma att köpa men kanske en annan gång.
 Katarina Reian, Stickeriet, hade liksom sina produkter påskfärger dagen till ära.
 Fika med påskprägel, kycklingmaränger! Bakade av Mona på Kafé anno 1762.
Själv hade jag packat med mig nystickade spetsmuddar av handspunnet garn. Håller just nu på att fundera vilka fler färger jag ska karda ihop för just muddar. Ser framför mig en hel regnbåge av prydliga små muddpaket.

This sunday it was time for eastern market at Olofsfors bruk. A nice and sunny day, filled with wonderful craft and lots of happy visitors.

Inga kommentarer: