torsdag, mars 14, 2013

Liten bit

Huvudet svämmar över med mönsteridéer! Både sådana som jag vill behålla för mig själv och bara sticka själv och sådant jag vill göra mönster av och dela med mig i butiken och på Ravelry. Varför finns det så många idéer och som det verkar aldrig tillräckligt med tid?
En idé jag funderat på ett tag och i alla fall kommit till det stadiet där jag stickat upp några exemplar ser du en liten bit av ovan. Handfärgat lite tjockare ullgarn (100m/50g) och silverglittrande pärlor. Som tur var kunde snälla Ylva låna ut sin hand och arm för fotograferingen. Nu återstår att jag ska ta mig tiden att i lugn och ro sätta mig ner, skriva och redigera mönstret.

My head is filled with pattern ideas! Both the ones I want to keep for myself and knit and those I want to share with others. I only have to give myself the time to fulfill them. But one idea I have at least knitted, you can see a bit of it here above. Handdyed wool yarn and silvery pearls.

1 kommentar:

Maria Harrsjö sa...

Ja hur mycket idéer som helst kan vi ha och tiden räcker inte, men en ide som fullföljs lite då och då och jag känner mig nöjd! Vilka fina pulsvärmare och annat fint !