lördag, mars 02, 2013

I stormens mitt

 Det är den första riktiga snöstormen i vinter just nu. Eller jag kommer inte ihåg att det varit sånt här väder tidigare. Jag gjorde en tapper resa ut med bilen, först på affären för att köpa lite nödvändigheter till middag idag och sedan ut till ateljén. Vilket var lite av ett äventyr. Det är en lång raksträcka på vägen dit med öppna lägdor på ena sidan och älven på den andra, vilket ger vind och snö ordentligt med utrymme att ta fart. Bitvis var det som att köra i en vit gröt.
Men det gick bra och nu har jag stuvat in mig själv med en kopp kaffe, en spinnrock och några hekto hundull i skrubben. Men kan som inte låta bli att gå till köket och kika ut med jämna mellanrum. För snöstormar kan ju vara rätt trevliga så länge jag får stanna inomhus och titta på dem!

It´s the first real snowstorm this winter today. But I did a brave journey to the store and to my studio to get some supplies. Which was a bit of an adventure because of the wind and the snow everything was just a white blur for long parts of the road. But everything went well and now I am sitting at home with a cup of coffee, a spinning wheel, the computer and some doghair to spin. But it´s hard not to look outside now and then. Because a snowstorm can be wuite nice, when you get to watch it from the inside!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Ser inte ut att vara så trevligt väder att ge sej ut i. Vi har sluppit snön, har bara blåst ordentligt.