onsdag, november 16, 2011

På utställning i Skövde

Blev i höstas inbjuden till att medverka med mina garner i Skövde museums utställning för att fira hemslöjdsföreningens 100-årsjubileum. Men Skövde ligger ju tyvärr långt borta så det är bara mina garner som fått resa ner, själv får jag stanna hemma. Men som tur är så fotar ju andra snälla personer så jag får se vad som kommit med!
(har snott bilden från KRavallslöjd och Veronica Olofssson, hoppas du kan förlåta mig!)
Björkbouclé och Parodontitis, mitt tandlossningsterapigarn visas i utställningen. Hoppas jag kommer få se några fler översiktsbilder sen men av bilderna i artikeln på Kravallslöjd att döma så verkar utställningen underbar! Önskar jag hade möjlighet att se den med egna ögon. Men den står ju fram till 23 mars, så kanske nån mirakulös möjlighet uppenbarar sig?

Earlier this autumn I was invited to participate with some of my art yarns in a big craft exhibition in Skövde. It is a long way to Skövde, so it´s only my yarns to get to travel down there, I get to stay home and spin more instead.

Inga kommentarer: