torsdag, november 17, 2011

Marshmallows och karameller

Det är fortfarande eländigt grönt här och varken temperatur eller den gröna färgen på gräsmattorna ute gör att det känns som november. Det gör däremot ljuset. Hur jag än gör är det hopplöst att få ett bra ljus för fotografering. Och mina kunskaper i fotobehandling är allt för dåliga för att kompensera för ljusbristen.
Det översta garnet färgade jag igår, riktiga karamellfärger i cerise och ljusare toner. Men att försöka visa det på foto just nu verkar hopplöst, men i färger är det ungefär som det nedre garnet från en tidigare färgning.

Har för övrigt begåvats med handgjorda marshmallowsknappar. Ja, knapparna är inte gjorda av marshmallows men jag tycker de liknar det, vita och ljusrosa som de är med spetsmönster. De är handgjorda av keramik av snällaste Märta som verkar totalt ha fastnat för att jobba med keramik. Så nu måste jag ta och sticka något som matchar knapparna.

It is so dark outside, can´t wait for the snow to come so the world becomes a little brighter. And all this darkness makes it almost impossible to take photos of anything. The yarn above I dyed yesterday, it is in the colors of the older yarn that is under, but it is impossible to take a good photo today.
I have also been so lucky that I have gotten 2 handmade ceramic buttons to play with. I think they look like marshmallows!

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vackra garner och fantastiska knappar!