fredag, november 25, 2011

Arbetsskada


Undrar om jag kan räkna mitt finger som arbetsskadat? Intensivt stickandet har gett det några härliga sprickor i stickvalken som alltid finns på mitt vänstra pekfinger. Tur det finns plåster, då känns det alltid lite bättre! För vila är väl ändå inget alternativ?

Does my finger count as a work related injury? Intense knitting the last days have caused my finger to get painful cracks. Luckily there is bandaids. And they make everything feel a little better, I learnt that when I was little. Because resting my finger and not knit for a day or two, that isn´t an alternative.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej ja fingrarna tar ju lite stryk. Men det få man ju ta när det är roligt. Ta o smeta på alovera under så ska du se att det inte tar många dagar. Jag kan inte leva utan den. Ha en skön helg nu kram Beijan

Lillemor Elfgren sa...

Hmm det har jag inte testat nån gång! Funderar faktiskt annars på att köpa nån sån där supersalva man har för spruckna hälar(de behöver sig också en rejäl omgång) och se om det kan läka ut fingret också.

Cecilia N sa...

Den kräm som vi här använder till att mjuka upp hälar är lavendelfotkrämen från Yves Rocher.
Men den mjukgör vilket inte är så fiffigt för fingret som mer behöver ha en stärkande salva.

(Om man smörjer mycket med lavendelfotkrämen så blir ens fingernaglar lite väl mjuka ...)