tisdag, januari 01, 2013

Gamla bekanta

 Drabbas ofta av experimentlusta och då är det lätt att glömma bort de gamla bekanta. Har haft tiden att färga en del nu under mellandagarna och då plockat fram några gamla bekanta igen. Rabarber, i tunt sockgarn. Det här var faktiskt en av de allra första planerade färgställningarna jag färgade, som jag hade funderat ut i förväg innan jag gjorde den. Och den återupprepas med jämna mellanrum.
Och Karibia, även den tunt sockgarn. Tror jag fastnade verkligen för de här färgerna, för igår när jag satt och spann kom jag på mig själv att spinna ett art yarn i precis de här färgerna, men glittrigare!

It´s easy to forget the old color favorites when there are so many combinations to play with! But since I now have had a couple of days to dye yarn I have again made some old favorites, Rhubarb and Karibia.

Inga kommentarer: