fredag, januari 04, 2013

Stickkafésäsongen

Ja nu börjar den igen i Umeå! Det brukar verkligen finnas hur mycket som helst att välja mellan, om man ville skulle man nog nästan kunna gå på stickkafé varje dag!
Själv börjar jag säsongen med det textilkafé vi har på Västerbottens museum varannan söndag. Olika teman varje gång, med allt ifrån stickkaféer till magasinsvisningar. På söndag 6 januari så är det bara ett enkelt stickkafé rakt av, för är det inte vad man behöver efter allt jul- och nyårsstök? Kl 14-16.30 träffas vi en trappa ner och stickar, fikar och babblar alldeles för mycket!
Bilden är en av de Ingalill tog av mig i somras på mitt jobb. Här höll jag på att visa hur man spinner garn med hjälp av en slykrok.
Har väl tänkt att det ska bli några stickkaféer i min ateljé i Brån också i vår, men har inte bestämt datum än. Så håll till godo med 9 februari, då är det Soppstickning i min ateljé igen! Det finns fortfarande ett par platser kvar så är du snabb och anmäler dig får du plats! Det kostar 100 kronor och då ingår kaffe och kakor och sopplunch med bröd och tillbehör. Du får dessutom en hel dag av stickning och trevligt sällskap plus två butiker, Limmo-design och Textera, som frestar dig med garner!

Inga kommentarer: