måndag, januari 02, 2012

Rapport från snöstormen

Det snöar ute. Det snöar riktigt rejält. Har hunnit med bedriften att gräva fram bilen tre gånger idag. Först imorse när jag skulle till ateljén. Sedan tre timmar senare när jag skulle åka till jobbet. Och ytterligare en gång när jag skulle hem igen. Blir spännande att se om jag alls hittar åt den imorgon bitti.

Men trots endast tre timmars arbetstid i Brån idag hann jag med en del. Garntvätt, och förberedelser inför fotografering av nya garner till butiken. Färga några härvor Urd i en färg som hade tagit slut. Och karda det som syns ovan, Blue pearl. Så nu väntar jag bara på bättre ljus.

It have been snowing today. And I mean really snowing. I have had to dig out my car three times today, once to get to the studio, once to go from there to work, and once to go from work and home.
But got to do some dyeing and carding today so I am satisfied.

1 kommentar:

Gaymasen sa...

Haha ja jag får väl göra det. Tandlossning vore inte allt för roligt :)