tisdag, januari 31, 2012

Gråskala


Det här hamnar nog väldigt högt upp på listan över bästa sätt att jobba. Med mina evigt kalla fötter insvepta i den röda fulfilten, en stickning och något trevligt att se på på datorn. SVTplay gör mig aldrig besviken!

Håller just nu på att sticka upp gråskalevantar. Några par ton-i-ton i gråa nyanser, några i bara två färger. Har upptäckt att jag aldrig verkar kunna ha för många par vantar i gråa och svarta färger. Alltid ett säkert val både för mig och kunderna tydligen. Eller betyder det att vi i regel är lite fega när det kommer till färg?

The best way of working, sitting in the couch with the red ugly blanket around my constantly cold feet, knitting and watching something interesting on the computer.
I am currently trying to stock up on mittens in shades of grey and black. It seems like I could never have too many of those colors.

1 kommentar:

Lillemor Elfgren sa...

Det lät trevligt! En annan stor favorit är små fotvärmarinlägg jag köper på en jaktbutik, perfekta att ha i stövlarna när jag jagar eller är på marknader.
Men misstänker att jag nog tyvärr har förfrusit tårna lite vid några tillfällen, rastvakter på förskola och liknande, och det gjort mig hyperkänslig. I kombination med golvkallt, mmm....