torsdag, januari 12, 2012

Connect!

Nån fler som kommer ihåg den reklamen från slutet av 90-talet med två dockor/figurer som försökte koppla upp sig och satt och sa connect hela tiden? På den tid man fortfarande hade telefonmodem och var glad för varje sida som tog mindre än en minut att ladda upp. Och det var normalt att man han gå på toa medan datorn kopplade upp sig mot nätet.

Nu vill i alla fall jag vara uppkopplad nästan var jag än går, har nog blivit lite bortskämd med det. Och igår gjorde internet även sitt intåg i min ateljé. Så fönstret som har en härligt djup fönsterbräda har blivit datorhörna. Och jag kan passa på att titta på skatorna som de boende i huset som syns utanför matar samtidigt som jag uppdaterar butiken och allt som hör till.

Dagens sysslor har involverat kardning, färgning av 1-trådigt sjalgarn i färgerna kiwi och granatäpple, butiksuppdateringar och Slöjdsam-möte om nya spännande slöjdäventyr. En inte helt tokig dag alltså!

Yesterday the world came to my studio. Or, I got internet there. I am getting really spoiled by being able to be connected everywhere I am. Maybe not always that good but I really need it at my studio. To be able to do everything from updating the webshop to looking for inspiration.
But i have also had time for some dyeing, carding, running around poking on all the nice wool I have and an exciting Slöjdsam-meeting about new craft adventures!

Inga kommentarer: