lördag, januari 14, 2012

Loggor

Loggor är svårt. Försökte mig ett tag på att göra en för Limmo-design, drog även in min syster i det hela men blev aldrig riktigt nöjd. Slutade med att jag kom fram till att jag enbart vill använda mig av text och att det får räcka. Men nog är det nåt speciellt med en snygg logga som verkligen passar.

Ylva som jag hyr ateljéutrymmet av har gjort den här loggan till Brån 110, och jag måste erkänna att jag är lite förälskad i den. Den är precis som våra gemensamma utrymmen är inredda, en blandning mellan gammalt och nytt. Det kan inte bli så mycket bättre än så.

Logotypes are hard. They are important to have but hard to create. I tried a long time to create one for my company before I decided that I only want to use the words Limmo-design and a nice font.
Ylva, who is the landlord for my studio, has created this logo for Brån 110, the place where my studio is situated. I I must confess I have fallen a little bit in love with this logo. A mix between old and new, exactly the same as our common spaces are decorated.

Inga kommentarer: