tisdag, januari 24, 2012

Glitter

Jag har aldrig sett mig som en särskilt glittrig person. Inget glitter på kläderna och jag har knappt aldrig smycken. Silverringar i öronen räknas väl knappt, och det är mycket för att det är bekvämast för de kan alltid sitta i. Men något hände när jag började spinna och upptäckte glitterfiber och att man kan blanda in dem i garner.

Jag bär fortfarande inte glitter på kläderna eller smycken, däremot måste jag riktigt passa på mig själv att inte stoppa glitter i alla mina garner. Det är så lätt att stoppa i en liten gnutta, bara för att höja och förstärka.
Men vi har nog alla en liten skata inombords som gillar allt som glittrar och glänser.

I have never considered myself a glittery person. I have newver worn glittery clothes or a lot of jewelry. I don´t count silver rings in my ears, they are mostly there because it is the most lazy and comfortable ear ring alternative. But that changed when I started to spin. And especially when I discovered that you can put glitter in the yarn,
Now I have to stop myself so I don´t put glitter in every yarn I spin. It is so easy to put just a little in to make the yarn shine a little more. But maybe all of us has a liittle magpie inside who loves anything that is sparkly?

1 kommentar:

MADE BY K sa...

Borde passa finfint till en sjal!
Supersnyggt!