onsdag, februari 01, 2012

De stickande fåren

Jag erkänner, jag har mani på material. Att det gäller ull och garn kanske inte är så svårt att gissa men det sträcker sig över de flesta material. Har pärlor, tyg, tråd och det mesta smått och gott i lager. Hade till och med ett gigantiskt lager av scrapbookingpapper, stämplar och tillbehör som jag till slut donerade till min mamma och syster då jag inte hann med allt. Och då kan jag ju fortfarande använda det om jag vill.

Så när jag hittade tyg med stickande får i en amerikansk butik kunde jag givetvis inte motstå och några meter fick flytta hem till mig före jul. Där det sedan fått ligga i en låda. Tillsammans med många andra fina tyger för klädsömnad, lappteknik, gardiner och en hel del annat. För att inte inspirationen eller tiden infunnit sig.

Men nu ska det bli andra bullar av! Ska försöka arbeta av delar av samlingarna åtminstone. För om jag inte använder upp delar av lagret, hur ska jag då motivera påfyllning?
I början av veckan satte jag mig och sydde lite projektpåsar av de stickande fåren. Små påsar med dragsko med ett satinband och en japansk vikbotten, perfekta för att rymma en stickning, ett extranystan, sax och måttband. Några stycken åt mig själv, och några som hamnat i webbutiken. Tar 45 kronor styck för dem.

I collect materials. I really do. I have not only wool and yarn but also fabrics, thread, pearls, sewing machines, material for weaving, lace making embroidery and so on. So I couldn´t resist when I before christmas discovered the fabric with knitting sheep. A couple of meters had to move home to me.
And when the fabric got here I put it in a box together with all the other fabrics for curtains, cloths, quilts and things that are good to have. Just in case.
But finally monday the inspiration hit me. So now I have finished some project bags for knitting. Just big enough for a sock knitting, an exta ball of yarn, the scissor. Some bags for me and some for the webshop of course!

Inga kommentarer: