lördag, februari 25, 2012

Ruth

Den pågående stickningen som var i spänn för en vecka sen är nu helt färdig, fotad och utlagd som mönster.

Nu har jag ett nytt mönster i ordning till försäljning! Den här gången en lite nättare scarf som jag har döpt till Ruth. Jag har stickat upp den i tunt handfärgat sockgarn (420m/100g) men som alltid så går det ju att byta ut mot nåt annat garn. Mönstret finns på Ravelry och även i min webbutik www.limmo-design.se och kostar 30 kronor.

Idag var det ju stick-off i min ateljé i Brån, så jag hade sån tur att Ulla var där och kunde tänka sig att modella med Ruth om halsen.

The scarf I showed some details of before is finally blocked, dried, photografed and the swedish pattern is written and published on ravelry. The english version is hopefully coming soon, have made it halfways through the translation.
And it has got a name, Ruth!

Inga kommentarer: