tisdag, februari 14, 2012

Igår kväll


Igår kväll var det så dags för det första stickkaféet i Brån 110 där jag har min ateljé. Vi blev ett litet gäng som stickade, surrade och drack kaffe förstås! Extra roligt att köket hann bli i ordning med hyllorna och den fina bonaden som Ylva och Kia har gjort.

Vid första anblicken kanske en gammeldags kökssoffa i trä inte verkar så lockande. Men med stoppat lock med trasmatta på och lite kuddar kan man bädda upp sig riktigt behagligt!

Och kaffe i mängder! Lär mig aldrig att jag borde låta bli kaffet när jag är på stickkaféer kvällstid. Blir så svårt att somna när jag kommer hem, både för kaffet och för att det inte hinns med någon nedvarvningstid innan det är dags att gå och lägga sig. Jag är nog en jättebebis.
27 februari är det dags igen. Klockan 18-21 i Brån 110 utanför Vännäsby. Jag lovar att försöka ordna någon skyltning till dess!

Yesterday it was finally time for the first knitting café at Brån 110 and my studio. We became a small group who knitted, talked and drank too much coffee all night long. Next time will be 27 of february, sam place, same time.

Inga kommentarer: