söndag, april 21, 2013

På Stick-LAN

Igår var jag på Stick-LAN anordnat av Björkstickorna, lokalavdelningen av Sticka. Vi höll till i byastugan i Anumark, en liten men naggande god lokal som innehöll såväl bakugn som bastu.
 Jag stickade vidare på en sjal jag håller på att skriva mönster på. Och drack en massa kaffe givetvis. Vilket gjorde att jag slutligen blev ännu fånigare än jag vanligtvis är.
 Bordet vi satt runt svämmade över av inspiration. Böcker, tidningar och alla andras stickningar givetvis. För ingen åker väl egentligen på stickträffar för att hinna göra något? Meningen är ju trots allt att man ska peta på alla andras saker.
Och jag hade även ett hörn där jag visade och sålde garn och andra produkter ur butiken. Speciellt sockgarnerna var populära, nu är det jag som måste färga mer till nästa träff, då är det stickläger i Docksta en hel helg!

I went to a knitting-LAN yesterday in Anumark, north of Umeå. We were about 15 persons who talked, drank coffee, talked more, read a lot of books and patterns, talked and eventually got a little knitting done.

Inga kommentarer: