söndag, april 14, 2013

Holden shawlette

Efter att den fått vila några dagar spände jag igår kväll upp min nystickade Holden shawlette så äntligen kan jag visa upp resultatet.
 Det märks ljuset är tillbaka, plötsligt är det så lätt att fota alster!
 Den lilla ändring jag gjort är att den är stickad på 3,5mm rundsticka istället för 4mm. Men storleken blev alldeles tillräcklig ändå.
Garnet är Limmo-designs(alltså mitt eget) handfärgade sockgarn, i färgen Grön II. En härva blev alldeles tillräcklig och fick lite över så nu är jag sugen på en randig restgarnssjal. Och på att börja använda sjalar dessutom, fastän jag egentligen inte tycker om att ha något runt halsen. Men blir de så här fina är det svårt att låta bli.

I finally blocked my Holden shawlette last night so this morning Lars helped me to take photos of it. It´s knitted with handdyed sockyarn color Grön II from Limmo-design on 3,5mm needles.

4 kommentarer:

Sirpa Kärki sa...

Åh så fin! Både skir och värmande. Och så färgen som gör att man längtar än mer efter björkarnas skira grönska.

Sissel sa...

Helt nydelig, den grønnfargen er bare lekkker.

Lillemor Elfgren sa...

Tack! Grönfärgen är ännu snyggare i verkligheten, djupare men med lite melering och liv. Känner mig ruskigt sugen att sticka en till sjal nu, men den blir nog i körsbärsrött.

fale artut sa...

Vårigt grön och skön ser den ut!