onsdag, april 10, 2013

Bronslänk

Sitter märklig nog på ett hotellrum i Örnsköldsvik just nu, är på kurs för jobbets räkning. Och sitter här på konstaterar att jag är nog lite märklig. För fastän hotellet jag ska sova på är alldeles nybyggt och sängen jätteskön så trivs jag nog bättre med att vara hemma istället, sitta i vår slitna 70-talssoffa eller spinna inne i min lilla lilla skrubb omgiven av mitt stök och mina dammråttor.
I lördags var jag en liten sväng i ateljén, färgade och kardade månadsklubbarna för april, temat är fortfarande vårmånader och den här månaden hämtades inspirationen från alla de vårblommor som borde börja dyka upp snart mellan bruna fjolårslöv och ur rabatter med svart jord. En månad till är kvar på temat, sedan för juni-augusti blir temat på ullklubben och sockgarnsklubben Fjäril vingad. Det finns fortfarande platser kvar!
Men hann karda lite annat också, gjorde sex ljuvliga kardflor  som jag kallar för Bronslänk. De består av en blandning av merino, BFL och en gnutta silk waste. Rengbågsflor som tonar från svart till rostrött, curry och slutligen vitt. Har hela sex 50g kardflor ute i butiken nu.
Men nu så återstår lite sömn, imorgon bär det av ut till Ulvön, surströmmingens hemvist. Undrar om det finns några får där?

1 kommentar:

Anonym sa...

snotoseensymn xaikalitag CictTrurcinna [url=http://uillumaror.com]iziananatt[/url] ClelryWannali http://gusannghor.com eDgegaica