torsdag, februari 21, 2013

Sticksugen

Sitter här med sticksug och snabb-bloggar under kafferasten. Frågan är vad jag egentligen är mest sugen på att sticka. Har med mig en pulsvärmarstickning till jobbet. Har lite underbart plommonfärgat handfärgat garn som väntar hemma som jag är sugen på att sticka vantar av. Och i morse dök en idé på en ny modell på mössa upp i mitt huvud. Så mycket garn, så mycket mönster, och aldrig tillräckligt med tid!
Men om det fanns tillräckligt med tid för att sticka allt jag skulle vilja göra, skulle det vara lika roligt då? Om det inte fanns något att längta efter?

I am sitting here longing to knit and writing something small during my coffee break. The question is what do I want to knit? There is so much yarn, so many patterns and never enough time!
But if there was enough time, wouldit be as fun and interesting then? If there was nothing to long for?

Inga kommentarer: