fredag, februari 15, 2013

Inspirationskväll i skrubben


Låter det hemskt att jag sitter i skrubben? Det är det inte. Ser tvärtemot fram emot fredagkvällar. Inget jobb imorgon och veckans träningspass är avklarade. Det är för det mesta ishockey vilket gör att jag inte fastnar framför tvn.
Istället sätter jag mig i min lilla skrubb, där jag har skrivbord, dator, symaskiner, spinnrockar och tusen andra inspirerande saker i en enda röra. Lyssnar på en ljudbok som bara jag är intresserad av. Och surfar runt på hundratals inspirationssidor.
För tillfället har jag fastnat för Pinterest. En virtuell anslagstavla för inspiration alla kategorier.Själv söker jag mest på stickning, garn, ull och liknande men det finns bakverk, recept, kläder, foto, djur, ja allt mellan himmel och jord!
Har skapat mig mina egna anslagstavlor här där jag påbörjat att samla såväl av mina egna alster och fotografier som att spara inspirerande saker som andra gjort. Som den här paketinslagningen. Jag skulle då smälta direkt om jag fick ett invävt paket oavsett vad det innehöll!
 
Friday in my little closet, together with the computer, an audio book and my spinning wheels, does it get any better? And surfing around for hours for inspiration. I have fallen in love with Pinterest, and have now started my own boards collecting inspiration. You can find them here.

Inga kommentarer: