måndag, april 02, 2012

Varierad helg


En helg med variation kan man nog säga!
Först påskmarknaden på Sävargården i Umeå på lördagen. Det kom besökare över förväntan, 400-500 personer kom och tittade på hantverk, bröd, ull och mycket mera!

Sedan söndag med museiarbete. Stängningsdag innan ombyggnadsarbetet inför ett nytt uppdaterad museum påbörjas. I minimus hade vi avslutningsfest där alla barn fick göra egna bakelser. Med blå grädde!
Och sist men inte minst, snöstorm. På morgonen var det så fint väder. Så jag beslöt att ta mina trekvartsarbetsbyxor och istället för att släpa på extra skor åka till jobbet i sandalerna jag har som inneskor. Det fick jag ångra.
För när jag skulle åka hem vid halv sex var det snöstorm. Det hade kommit 20cm och höll fortfarande på. Det var inte roligt att först pulsa till bilen och sen gräva fram den i sandaler och bara ben. Utan vantar. Tur jag i alla fall hade ullstrumpor på fötterna. Kanske dags att bli vuxen och börja kolla på vädret ibland?

A weekend with variation. First the eastern craft fair on saturday where we had a lot more visitors then we had expected that shopped bread, crafts and a lot more.
Then on sunday I worked at the museum with child craft activities, letting them make their own cakes. Last day before we close for the rebuilding. And, not to forget, snowstorm! 20cm of snow yesterday.

3 kommentarer:

solängel sa...

:-) Fast det hade inte hjälpt att titta på vädret, smhi sa 5 cm...

Lillemor Elfgren sa...

Åh, tar det som en tröst! Som sambon sa, känns som vi helt plötsligt är tillbaka i januari!

solängel sa...

Ja, jag tror gårdagens väder föranledde mig att för första gången känna att "den här snön hade gärna fått komma som regn istället"... Annars brukar det låta tvärtom under hösten, när det bara regnar och regnar, när man vill att det ska komma snö så det blir ljust och fint.