söndag, april 22, 2012

Currypulsvärmare

Skrev förut om garnerna jag färgade i currygult. Har ju faktiskt stickat av dem också även om det var ett tag sen och alstret sedan dess fått ligga och ruva i påsen med saker som ska fästas trådar på. Men tog itu med det idag och fäste trådarna såväl på pulsvärmarna i curry och svart som en hög andra. Måste ju hålla efter i påsen, nästa söndag är det dags för Designmarknad på Hamnmagasinet och snart är det ju sommar med inlämningar och marknader.
Det kommer förresten att gå att köpa av mitt handstickade på ett nytt ställe i sommar, nämligen kafé Anno vid Olofsfors bruk utanför Nordmaling. En bekant till mig, Prestele (som är på bilden ovan) har tagit över kaféet och har bjudit in mig som en av de hantverkare vars produkter kommer säljas i den lilla presentbutik som hör till kaféet. Så stickar pulvärmare med flötor för fullt nu för att få fulla lager att ha överallt. I wrote earlier about the curry colored yarn i dyed. And I have also knitted of it a while ago even though I haven´t been finishing them and weaving in all the loose ends until today. But weaving in ends is a well needed work, the bags where I keep almost finished items is starting to get too full.

2 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Så flotte pulsvarmere:)

Lillemor Elfgren sa...

Tackar! måste försöka upprepa den där färgningen, trodde aldrig jag skulle tycka så mycket om currygult.