tisdag, april 10, 2012

Dutt, plopp och lurvstickning

Jag hänger mig ännu en gång åt dutt, plopp och lurvstickning. Alltså pulsvärmare för vilka jag får gräva mig ner i mina djupaste gömmor av märkliga effektgarner. Den typen av garner som i många fall skulle bli anskrämliga, men av någon underlig anledning blir väldigt tilltalande i mina ögon när de hamnar i pulsvärmare.

För övrigt kan sägas att nu är det verkligt aprilväder. Alltså varannandagsväder. Alltså skitväder idag. Med snöblandat regn och slask som gör mig väldigt glad att jag valde att ta på mig mina röda gummistövlar när jag gav mig ut idag.

Once again I dedicate my time to dots, and knots and eyelashes and other strange knitting. That means in my case knitting fingerless mittens with all the strange yarns I have collected. In some cases yarns that would look awful in almost any project but strangely not in fingerless mittens.

Inga kommentarer: