måndag, april 30, 2012

Designmarknad på Hamnmagasinet

Jag har sagt det förut men återupprepar det, Designmarknaden på Hamnmagasinet i Umeå är en liten pärla! Inte på grund av att det är någon jättestor försäljning där, det kan jag inte påstå. Det är alltid en stor del av utställarna som är UF-företag och tyvärr inte alltid så fantasifulla sådana. Men marknaden vänder sig till att peppa unga att våga satsa på den kreativa branschen. Men, det är alltid något nytt guldkorn där bland utställarna. Det blir alltid nåt nytt visitkort att lägga till samlingen över folk somm ska bjudas in till kommande marknader. Själv så gick det rätt bra. Gladast är jag över att jag verkar ha kvar min förmåga att väva trasmattor som kunderna tycker om. Körde hem med en lättare bil än när jag kom dit, 3 av 5 mattor såldes. Så gissa vem som är peppad på att väva idag?
Något annat roligt är att jag tror jag lyckats dra ner ännu en person i hantverksmarknadsträsket. Märta, som jag lyckats att både läsa och jobba med, som har börjat med keramik bokade efter lite lätt övertalning ett bord bredvid mig. Och tror hon blev riktigt nöjd. Men med tanke på vilka fantastiska knappar hon gör är det väl inte konstigt? Hennes handgjorda keramikknappar kommer för övrigt snart att dyka upp i en webbutik nära dig.


This sunday was dedicated to being at a craft show at Hamnmagasinet in Umeå. I have been to this several times, it is not big, it is not the one were I sell the most but it has its charm. It is dedicated to young people and their creativity, especially people under 25 who stand there for free even though we older ones are also welcome. There are many things there that aren´t that high quality but always a couple of new things/exhibitors who makes me go aahh!! and be all happy and fluffy inside because they have a really good idea.

Inga kommentarer: