torsdag, april 05, 2012

De sömniga ugglorna


Karda är löjligt roligt. Blanda strukturer, färger, olika glansighet och material. Ibland måste jag passa lite på mig själv annars skulle jag stå och karda hela dagarna vilket skulle vara roligt men kanske inte det bästa alla gånger.
Och kardflor ger mig anledning att komma på knasiga namn. Inte alltid beskrivande men roande för mig. I det här fallet fick kardfloret ovan namnet De sömniga ugglorna. Om det berro på att jag just nu lyssnar om Harry Potter på ljudbok eller ett tyg med ugglor jag fick tag i i somras, det får vara osagt.

Carding is ridicolously fun. I could do it all day even though it wouldn´t be that good ideea since I have a lot of other things to do also.
And carding allows me to come up with silly names for all the batts. The sillier the better. This one is called The sleepy owls. Probably because I am hearing all the Harry Potter books on audiobooks one more time.

Inga kommentarer: