fredag, augusti 09, 2013

Struktur

Helt plötsligt sitter jag där med alldeles för många stickprojekt igång samtidigt och minst lika många jag vill påbörja! Har dock gett mig den att jag ska slutföra dem. Ett av de mest spännande är det på bilden, en lek med strukturer och färger. Är så otroligt imponerad av friformsstickning och friformsvirkning, men att släppa taget är inte det lättaste jämt. Vad det ska bli, det avslöjar jag förhoppningsvis när (om!) den blir färdig.

Suddenly I am there again, with too many knitting projects I have begun and at least as many I want to begin. But I have decided that this time I am going to finish them all. One of the more exciting ones are the one on the photo, with different colors and structures. I am so impressed with people skilled in freeform knitting and crochet, but it is easier said then done to let go.

Inga kommentarer: