onsdag, juni 26, 2013

Volangsjal

 När jag var på stickläger i Docksta i slutet av maj hade jag turen att vinna ett gäng lyxgarner i garnlotteriet. Och för ovanlighetens skull har jag redan hunnit sticka av det. Inte för att jag inte brukar sticka, utan för att när jag köper eller får garn som har syftet att bli något åt mig själv så brukar det inte bli av att sticka det.
Men jag kunde inte motstå även om de här milda tonerna inte är den typ av färger och garner jag brukar falla för i vanliga fall. Men jag lade upp och stickade en slät sjal med volangkant. Båda garnerna är från Louisa Harding. Jag försökte vara duktig och spara banderollerna men i skrivandets stund har banderollen till det entrådiga garn som utgör det slätstickade partiet kommit bort. Alternativt städats bort. Vad jag vet är att det är en merino/silke blandning och den är himmelskt mjuk. Volangen består av Louisa Harding Simonetta, som är ett garn med bland annat mohair och lite guldglitter i. Gissar att det var guldglittret jag föll för.
Så nu funderar jag på att jag borde ta och bli en sjalmänniska i sommar. Bara för att få använda denna bleka ljuvlighet.

Inga kommentarer: