lördag, juni 22, 2013

Midsommar

Trevlig midsommar på er allihopa! Min midsommartradition är numera att jobba på midsommarafton, men jag trivs med det. Det är väldigt tillfredställande att arbeta med arrangemang där alla besökare som kommer är glada och trevliga och positivt inställda. Då blir det inte alls jobbigt att vara i tjänst.
Men idag ska jag vila mina fötter, handla lite mat och plocka fram symaskinerna. Som jag sett fram emot det de senaste veckorna! Och troligen också spänna upp den sjal som jag avmaskade i morse. Vi får se helt enkelt!

Happy midsummer to you all! Yesterday I worked all day with the midsummer celebration, one of my favorite events to work. It has almost become a tradition for me to work this holiday, would feel strange not to do it. But today I am going to sew some, perhaps block a new shawl or just sit down doing nothing.

Inga kommentarer: