lördag, juni 29, 2013

Tour de fleece 2013

Dags för Tour de fleece igen! Jag har laddat upp med massor av ull och även en beställning av katthårsgarn så har nog mer än nog att spinna. Ska se om jag klarar målet att spinna lite varje dag i år. Tidigare år har jag jämt jobbat samtidigt som det varit tour de fleece så då har det blivit mer sporadisk spånad.
Garnet på bilden spann jag för några dagar sedan. Ca 300m entrådigt regnbågsgarn spunnet av teeswater som Carina färgat. Gillade verkligen teeswater, påminner om wensleydale, med långa glansiga fibrer.

Finally it´s time for tour de fleece again! I have prepared myself with loads of wool and also some cat hair I will be spinning for a customer.
The yarn on the photo is something I spun a couple of days ago. Singles of teeswater.

1 kommentar:

solängel sa...

Visst är teeswatern rätt kul? Jag håller på med min fläta nu och tänkte tvinna ihop den till en regnbågsbouclé. :-)