tisdag, maj 14, 2013

Värmlandsull

Visst borde ullsäckar ha varningstexter? Fick tag i ull från Värmlandsfår av en släkting och den har fått stå i förslutna säckar några veckor. Men i helgen kom jag på att jag skulle öppna en av säckarna bara för att kika litegranna. Och när säcken väl var öppen konstaterade jag att den var full med ljuvligt gråbeige ull, ren och fin. Av en ren reflex kunde fingrarna inte hålla sig i styr utan givetvis skulle det plockas lite småboss och dubbelklipp. Och rätt som det var satt jag där på golvet, omgiven av en hög av ull och sorterade för brinnande livet.Vilket inte alls var meningen, jag skulle ju bara kika lite!
Vad är det egentligen med en säck med ull som gör att det inte går att låta bli att börja plocka i den?

Bags with wool should have warning texts on them. I got some Värmland wool from a relative. The wool was in closed bags, but on friday I decided that i was going to take a quick look at it. And of course it went further. Suddenly I sat on the floor surrounded by wool and sorting. Something about wool is really addictive!

Inga kommentarer: