söndag, maj 12, 2013

Långhelg i garnets tecken

Ännu en riktigt lång helg då jag fått knåpa på med vad jag tycker är roligast! Det enda som saknats är lite varmare väder så jag kan sitta ute och spinna och sortera ull. Men idag är det varmt i luften så det kommer nog.


Var i ateljén i fredags, kardade, färgade och stökade på och hade ett trevligt gäng stickerskor som sällskap i köket. Fortsätter att konstatera att hexipuffarna ännu inte tappat sin tjusning. Dynan har växt, ska nog lägga ut en ny bild snart.





 Så fort jag kikat ut utanför dörren här hemma för att fota eller damma av något har jag fått sällskap. Nämligen av Pelle, en av grannarnas katt vilken jag måste säga både är kvarterets finaste såväl som socialaste. Det perfekta av båda världar, kattgos utan att behöva tömma kattlådan!
 Och på lördagen var det återigen dags för Designmarknad på Hamnmagasinet i Umeå. Som vanligt kan den beskrivas som liten men naggande god. Hittar alltid några nya intressanta förmågor där att bjuda in till marknader och evenemang senare under året. Tyvärr var dagen regnig vilket bidrog till att det var lite färre besökare än vanligt, men trevligt var det!

I have had a really long weekend that started at noon on wednesday. So I have spent my time in my studio, dying, carding and having a group of fellow knitters as company in the kitchen. Saturday was spent in Umeå on the design market on Hamnmagasinet. And every time I have gone outside I have had a furry little company, the neighbour´s cat named Pelle. That is the best of two worlds, getting to have a cat to play with but not having to clean the litter box.

Inga kommentarer: