onsdag, oktober 24, 2012

Nyspunnet


Passat på att spinna en liten 50g härva bara till mig själv. Direkt ur spinnrocken har jag tvättat den och klappat och klappat den i handdukar så att den ska torka riktigt fort. Vanligtvis kör jag garn i centrifugen när jag tvättat dem men den är i ateljén och jag tänker inte åka dit bara för en härva. Men vill ju ha den torr så snart som möjligt så jag kan börja sticka muddar av den!
Den är spunnen av en blandning av lokal blandrasull som jag delvis färgat, tror det finns lite silke och tencel där, en gnutta glitter och lite merino. Blandat många varv i kardmaskinen och sedan spunnet till ett tvåtrådigt garn.

Have spun a small 50g skein just for me. A mix of local wool, some silk, tencel, glitter and a little merino. Blended many time in the drumcarder and then spun into a 2-ply. Now remains to wait for it to dry so I can start knitting!


Inga kommentarer: