tisdag, oktober 09, 2012

Måttband och annat smått

Idag kom ett väldigt efterlängtat paket med varor från företaget Lantern moon. Med måttband i form av får, nyckelpigor, grisar och sköldpaddor men även en hel del annat smått och gott jag just nu håller på att lägga ut i webbutiken.
Jag köpte mitt första Lantern moon-måttband för ungefär ett år sedan, i form av ett litet vitt får där man drar ut dess svans för att komma åt måttbandet. Då började jag även göra efterforskningar och hittade företaget och sättet de arbetar. Många av deras produkter är handgjorda i Vietnam, där man stödjer rättvisa löner, utbildning och utveckling av samhällena där de tillverkas. Vilket inte känns så tokigt eftersom de samtidigt har otroligt fina produkter!
Så efter en lång dag med alldeles för lite stickning så sitter jag nu här vid datorn och gör butiksuppdateringar. Egenföretagarens nöje, men i det här fallet ett kärt sådant!

Today finally a package I have been waiting for arrived from Lantern moon. With animal shaped tape measures and lots of other goodies for the webshop.

Inga kommentarer: