söndag, oktober 21, 2012

Få upp hastigheten

Fick komma hem i fredags, lätt ledbruten. Nu har jag en veckas sjukskrivning och en himla massa antibiotika att se fram emot för att se till att ingen liten bakteriefuling biter sig fast. Men börjar få upp hastigheten igen.
Som tur är hade jag trevlig post från Adlibris som väntade när jag kom hem. Har ända sedan den kom dregglat över boken Knit, Swirl! av Sandra McIver. Den är en av väldigt få stickböcker som fångat mitt intresse tillräckligt för att jag faktiskt ville köpa den.

Har hunnit bläddra i den och konstaterat att den absolut lever upp till mina förväntningar. Den innehåller mönster på arton stickade koftor som alla utgår från samma grundtanke, att sticka den runt, i ett stycke och med enbart en söm. Sedan är det olika varianter och material.
Kan knappt vänta att få börja på en! Frågan är vilken och i vilket garn. Är sugen på en i handfärgat, en i handspunnet eller kanske helt enkelt en i handlat garn. Men sen ska ju tiden räcka till också. Frustration!

This week didn´t turn out as I thought. Tuesday morning I had to go home from work with what i thought was a stomach flu, instead it turned out to be my appendix that happily burst before it was carved out of me on the night wednesday to thursday. Got home again on friday and am currently trying to get a normal speed again. It doesn´t hurt as much as before, but it feels.
Luckily Knit, Swirl! had arrived in the mail when i got home so I have been sitting here happily looking at the pictures since. Can´t make up my mind which one I want to make, I want several!

2 kommentarer:

Isan sa...

Jag har också just köpt denna bok, och är så sugen på att börja sticka någon variant.
Sköt om dig, hoppas du snabbt blir pigg igen!
/ Ulrika i Umeå

Froding sa...

Har stickat en tröja och det är ganska enkelt när man väl börjar MEN kolla stickfastheten NOGA. Sticka prov, tvätta och mät. Jag fuskade oxh fick en för liten tröja.