onsdag, oktober 31, 2012

Bilstickning

Imorgon bär det iväg till Saxnäs. Ska dit i jobbet för en kurs om design i besöksnäringen. Låter tråkigare än det är, och det dessutom är i Marsfjällets skugga vid Kultsjön gör ju inte saken sämre! Tidig avfärd, vid 6-tiden för att vara på plats vid 10. Jag är ju väldigt långt ifrån en van resenär, så är av åsikten att till och med en resa inom länet är spännande. Är kanske en tråkig människa men trivs bäst hemma. Kan sträcka mig till att åka hem till mamma och pappa 22mil bort för att hälsa på dem, jaga och liknande. Men med det är jag nöjd. har aldrig haft någon längtan efter att åka långt eller utomlands. 
Men jag trivs med långa bilfärder, både med att köra själv och att åka. Och om man är passagerare medför ju det fördelen att det går att ha en bilstickning!
Men jag är ju av åsikten att det krävs en bilstickning om jag ska åka 2,5mil in till Umeå. Men enbart om det är någon annan än jag som kör, någonstans får till och med jag dra en gräns.
Då kommer det svåra beslutet, vilket projekt ska jag ta? Det ska vara portabelt och helst ett mönster jag har i huvudet. Jag har inga problem att läsa medan jag åker bil, men mönster, nystan och saxar har en benägenhet att lätt flyga runt i bilen.
Så så här kvällen före har nog beslutet landat och det blir en gammal hederlig pulsvärmestickning. Med fuskflätor, ett mönster jag har i huvudet. Samma mönster som de jag bär på bilden, ett kort min syster tog för några år sedan. Så nu ner i garnlådorna för att packa med mig alldeles för många nystan!

Going for a trip tomorrow for work. A 2-day workshop in design in the tourist business. And since it´s a 4 hour drive one way of course I have to have a knitting for the road! Always a hard decision, and I will probably bring too much yarn. But that is the way it is supposed to be.

1 kommentar:

https://sextoysonlinestore.com sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.