onsdag, november 25, 2009

Storstilat julpyntande?

Ja nu har tomten blivit framplockad och utplacerad i vardagsrumsfönstret. Och risken är stor att det inte blir mer julpynt än så. Så den som väntar sig fler julpyntbilder får nog leta rätt på nån annan blogg för att se dem...

Har äntligen insett mina begränsningar när det gäller julpyntande. I oktober nån gång brukar jag göra upp planer för hur jag ska pynta och skicka julkort. Blir det gjort när december kommer? Nej aldrig! Det är marknader, beställningar och allt vad det kan vara som tar upp min tid då. Och det är ju mycket roligare att sticka än att pynta! Plus att det måste ju plockas undan efter jul, och städa är ju aldrig kul.
Så istället placerar jag mig i soffan med ett nytt mössmönster och stickar vidare, med lite tur kan jag nog visa upp det färdiga resultatet imorgon, men jag lovar ingenting.

2 kommentarer:

Ingalill sa...

själv ska jag pynta massor! Jag har köpt nya julgardiner till köket idag samt svart glitter och sarta julgranskulor =)
Men det känns inte riktigt rätt att julpynta när det spöregnar ute.

Hana_Caena sa...

åhh! såg den där tomten i affären idag.. vill ha!!
ska kolla på den imorgon.
Det lär isf bli det enda julpyntandet här också..
inte ens en julstake får plats på fönsterbrädet =)