onsdag, november 25, 2009

På vernissage av utställningen Drottninglandet

Fördelen med att jobba extra på ett museum är att man får medverka på massor med olika arrangemang som jag annars inte skulle åka på, antingen för att de vid första anblicken inte tilltalar mig eller för att jag helt enkelt inte orkar åka 2,5mil in till stan enkel väg.
Men i söndags jobbade jag vilket innebar att jag fick vara med (eller snarare springa runt med chipsskålar och brickor med cider) vid vernissaget när utställningen Drottninglandet öppnade. Själv missade jag uppträdandena i thaidans och liknande som faktiskt hade varit intressanta att se. Gillar att de färgsprakande dräkterna! Men som ni ser på fotona så hade vi fullt med folk och inga möjligheter att hinna se några uppträdanden! Drottninglandet är en fotoutställning med bilder av Elin Berge där hon skildrar thailändskor som har flyttat till Västerbottens inland. Grunden är en bok med samma namn och ett samarbete med Frida Hyvönen som komponerat musik till utställningen.
Är verkligen glad i min nya kamera! Lars påstår att jag är fixerad vid närbilder och jag börjar misstänka att han har rätt. Så se upp annars är jag där och fotar dina näshår eller vad som nu finns tillgängligt!
Här är det dock bara en liten minibuddha i en glasask som såldes i utställningen under vernissagedagen. Söta och färgsprakande!

Inga kommentarer: