fredag, september 21, 2012

Jobbstickningen

Jag är av åsikten att det skadar aldrig att ta med en stickning. Lärde mig särskilt det under en period då jag satt mycket på sjukhus som stöd åt flera närstående, att det finns alltid tid att rycka åt sig en stickning och att man aldrig ångrar det.
Så givetvis ligger det en jobbstickning i väskan som följer med mig varje morgon. För närvarande en relativt intetsägande sådan, ett par svarta flätpulsvärmare. Jag har inte stickat en maska på den på tre veckor, men vem vet rätt som det är känns lunchen lång. Är det någon fler än jag som har en stickning liggande i jobbväskan, bara för säkerhets skull? Skulle vara intressant att se vad du är med dig!

I am of the opinion that it never hurts to bring a knitting. I learnt that during a period when I often sat as company at the hospital. There is always time to take a knitting with you and you never regret it.
So of course there is a knitting following me to work in my bag every morning. For the moment a pair of black fingerless mitttens. I haven´t knitted on them for three weeks but you never know when the lunch feels long. Is there anyone else there who has a knitting in your work bag? I would love to see it!

2 kommentarer:

dessi9 sa...

Har alltid med en stickning på jobbet. Brukar ta fram den och smita undan när jag blir alltför stressad för en stunds eftertanke. Jag tror det är bra för själen med några djupa andetag och några varv på stickningen.

Unknown sa...

Hej! Jag har alltid en stickning i väskan, känner mig naken utan den. Tror alltid att det ska hända mig någon hemskt (att behöva vänta länge). Maken vill att jag alltid har en stickning för jag är så lugn då han är sen. Jag har stickningen i din lilla väska med stickande får, den är ljuvlig.