måndag, september 24, 2012

Höstfärger

Har använt helgen till att få utlopp för min färglängtan i ateljén. Efter en väl behövd uppröjning, som det fortfarande återstår lite av, så kunde jag äntligen sätta fart på färggrytorna. En investering av ytterligare en kokplatta gör verkligen skillnad!
Att jag haft rönnar i min närhet de senaste veckorna går väl knappast att undvika. Utanför vår lägenhet, utanför kontorsfönstret, på friluftsmuseet där jag jobbar, utanför ateljén. Så därför blev det väldigt höstiga färger. Med avstickare i karamelligaste ceriserosa. Alla garnerna på bilden är 1-trådigt ullgarn som jag för övrigt nu även hunnit lägga in i webbutiken.
Så nu kan jag med ro återvända till min svartvita stickning, vantar i mönstret Tradition. Och en svart jobbstickning, samma som tidigare i veckan. Och naturfärgad spinning. Undras hur länge det dröjer innan jag börjar blanda in glitter igen?

I have used this weekend to satisfy my urge for colors. After a well needed organization of my studio I could finally start to dye again. 
The rowan trees have been everywhere with their berries the last weeks. Outside our apartment, outside my office window, at the open air museum where I work, outside my studio. So it might not be that strange that all the yarns got autumn colors.

Inga kommentarer: