torsdag, september 20, 2012

Färglängtan

Logiken säger att jag borde sticka saker i förståndiga färger. Svart, vitt, grått, lite rött och blått. Grönt med viss måtta går också bra. Men just nu är det ju färg överallt ute, gult, gulbrunt, brunt, lite åt orangea toner, fortfarande grönt i alla tänkbara nyanser, himmel som varierar mellan renggrått och lysande blått. Så varför ska jag måste begränsa mig till det förståndiga?
Gick igenom delar av mina garnlådor igår och som vanligt är det de starka färgerna som fångade min blick. Men vem kan motstå dessa? Nu ska jag bara avgöra vilken av mina pågående tre stickningar som ska få min uppmärksamhet denna morgon innan jag åker till jobbet.

My logic tells me I should be knitting in practical colors. Black, white, grey, a little bit of red and blue. Maybe also some green. But for the moment there are colors everywhere outside, yellow, brown, almost a brownish orange, all kind of green and a sky that varies from rainy grey to sparkling blue. Why should I have to keep to the logical choices then?

1 kommentar:

mamma sa...

det är ju mycket roligare med färg. Man bkir liksom glad av färg