torsdag, juni 21, 2012

Stickad datorväska

Äntligen färdigt, projektet som tagit sådan tid. Ett stickat datorfodral som Stina som hyr ateljé vägg i vägg med mig har beställt.

 Utsidan handstickad av mig i 100% ull. Mina sedvanliga stjärnor, vantmönstret Vinterstjärna i utökad version.
 På insidan fodrad med röd mjuk flanell, och med ett blixtlås på toppen. Eftersom Stinas dator hade ett lite ovanligare format så blev det verkligen ett customarbete bara för henne. Men är sugen att sticka ett till min egen dator också. Den har lite mer standardmått så kanske det skulle vara intressant som mönster? Tar även upp beställningar på sådana här, även om jag ännu inte fastställt något bestämt pris.
Sedan nu när jag satt och skulle lägga in bilderna kom jag ju på att det här faktiskt inte är den första datorväskan jag gjort. Jag hade bara glömt bort den förra, som var av en lite annan modell. Stickat och tovat lock och sedan resten sytt av vadmal. Med några år på nacken och nu tillhörande min systers svärmor. Undrar om den fortfarande fungerar och används?

My latest big project is finally finished. A knitted laptop-bag for Stina, who is renting the studio besides mine. The outer part is handknitted with my usual stars, the same one that´s on the Winter star mittens. And a lining of red soft fabric and a zipper of course.

1 kommentar:

InGa sa...

Å hjelpe meg for en jobb !! Jeg sliter nok for å få sammen et par vanlige Sälbuvotter.... :-)
Grattis til fin veske.
Glad midsommer