onsdag, juni 27, 2012

Dubbelliv

Har haft ett riktigt lyxliv hela vintern. Har kunnat dela upp min vardag väldigt tydligt. Vissa dagar har jag haft lönearbete, då har jag avsatt de dagarna helt åt det. Resten av tiden har jag arbetat i ateljén. Men nu är det dags för dubbelliv! Arbeta 6 dagar, ledig 3 och däri någonstans också ha tid för att färga, väva och spinna. Och till hösten börjar jag jobba heltid. Det blir en omställning, på gott och ont. Men det positiva är att jag kommer att ha koll på min tid, inte stå i standby för att det ska dyka upp jobb.

Träffade för några veckor sedan en kvinna som nämnde hur hon i sitt "andra liv" var engagerad i olika aktiviteter. Alltså dubbla liv. Tyckte det lät sympatiskt på nåt vis, att man har ett andra liv bredvid sitt yrke. Sedan har jag ju turen att både i mitt företag och i mitt yrke få jobba med mina stora intressen, historia och slöjd.
Men idag har slöjden fått vara i fokus, med färgande av garn och ull och påbörjandet av en ny matta.

Inga kommentarer: