onsdag, oktober 26, 2011

Nya mönster

För mig kommer mönsterrritarinspiration (långt och konstigt ord blev det) alltid i vågor. Det kan gå månader, ibland upp emot ett år utan att jag känner något egentligt behov att rita nya vantmönster. Jag ritar på sin höjd upp de i huvudet och går där och sparar på de tills tiden känns rätt.
Sedan helt plötsligt slår inspirationen till. Lämpligen när jag har för lite tid för den, alternativt inte har en bra fungerande svart penna inom en mils avstånd.
Men nu har den slagit till. Suttit och ändrat och påtat med befintliga mönster för att göra de ännu bättre och några nya har tillkommit. Det på bilden planerar jag att döpa till Mosaik när det ärfärdigt. Jag hoppas jag ska ta mig tiden att göra ett köpmönster också men lovar inget. Man vet ju aldrig när inspirationen tar slut.

Inga kommentarer: