tisdag, oktober 25, 2011

Andras stickningar

Har skrivit om det förut, men är alltid fascinerad av att se vad folk hittar på med mina garner. Man blir ju så lätt fast i sitt eget tänkande och begränsar sig och glömmer bort kombinationer och möjligheter som faktiskt finns.
Händerna, och pulsvärmarna, ovanför tillhör Jessica, en av mina jobbkompisar. Gav henne ett nystan handfärgat ullgarn för att hon skulle provsticka det åt mig, enda villkoret var att jag skulle få fota! Först var det tänkt det skulle bli ett par torparvantar, men istället blev det ett par Susie´s reading mitts. Det handfärgade garnet som spetskanter och karisma i övriga delen. Måste säga att jag aldrig hade kommit på det själv! Och nu är jag sjukt peppad på att härmas och sticka ett par liknande åt mig själv...

It is always fascinating to see what others do with my yarns. I gave a colleague of mine a skein of handdyed yarn to see what she would do with it, on one condition, I got to take a photo of it! And this is what she did.

Inga kommentarer: