tisdag, oktober 18, 2011

Ateljén

Tänk, snart är min nya ateljé äntligen färdig! Att vi är lite trångbodda är ju knappast någon nyhet för alla som känner mig. En vanlig lägenhet är sällan anpassad för en person som älskar textila material, jobbar mycket med det och driver ett företag samt en person vars största intressen är musik, film och datorer. Då blir det mycket saker och litet utrymme.
Därför kommer jag, troligen från november, att hyra en ateljé som just nu byggs speciellt för mig! I Brån hos gulligaste Ylva Göransson som håller på att anpassa en närliggande byggnad för att såväl innehålla en skateboardfabrik som tre ateljéer för slöjdare och konstnärer.
En trappa upp får man gå. Kanske kommer det någon gång i framtiden även att finnas hiss.
Av mitt utrymme har jag inte så mycket att visa ännu. Men det kommer bli stort (i alla fall med mina mått mätt) ljust och rymligt. Plats för färgning, ullprocessering och vävstolen. Och möjlighet att komma ut dit och hälsa på mig och handla.

Today I have finally been out to look at the studio that is being built for me to rent. A large and bright room with lots of space for dyeing, weaving and wool work. Can´t wait to move in!

Inga kommentarer: