torsdag, september 22, 2011

Tidsoptimist

Vad är det egentligen med tiden? Det verkar som om man ska ha så gott om tid att hinna allt man ska/vill inför en marknad eller annat arrangemang. Så gott om tid att du gott kan ta det lite lugnt och kanske göra något helt annat.
Men vips, så är det bara en vecka kvar! Och det är alltid en vecka som är uppbokad med en massa andra saker och jobb som behövs göras. Det slår aldrig fel. Visst är det lite fascinerande?
Så idag så försöker jag klona mig själv. Kanske kan jag spinna och förbereda garner för färgning samtidigt om jag anstränger mig riktigt mycket.

It seems that there is never enough time for everything I want to do. Especially the weeks before a market or in this case, Fiberfestivalen. So today I am doing a serious attemp at double-tasking. Is it possible to spin and prepare yarns for dyeing at the same time?

1 kommentar:

solängel sa...

Haha, känner igen det där. Jo, jag hinner hinner nog, det är ju tre veckor kvar. Ooops, bara en vecka! Panik! Och nu har Alma fått feber, det är svårt både att spinna och sy då...